Skip to main content

Platforma raportowania Logowanie

Rozmowy telefoniczne w języku angielskim – poradnik słownictwa i zwrotów!

30.10.2025

Rozmowy telefoniczne w j.angielskim są jedną z bardziej stresujących czynności, szczególnie biorąc pod uwagę fakt że nie widzimy rozmówcy. W dzisiejszym poradniku znajdziesz konkretne zwroty jakich możesz użyć aby zarówno odebrać telefon, jak i zainicjować rozmowę, a potem efektywnie ją poprowadzić i zakończyć. 

ODBIERANIE TELEFONU:

  • Good morning. … (ADVANTIS Language School). Can I help you?Dzień dobry. … (Szkoła Językowa ADVANTIS). W czym mogę pomóc?
  • Hello. … (Jan Nowak) speaking. How can I help you?Dzień dobry. … (Jan Nowak) przy telefonie. W czym mogę pomóc?
  • Who’s calling, please?Z kim mam przyjemność?

INICJOWANIE ROZMOWY TELEFONICZNEJ

  • Hello. This is… (Jan Nowak)Dzień dobry. Z tej strony…. (Jan Nowak)
  • Is that… (John Adams)?  – Czy rozmawiam z…  (Johnem Adamsem)? 
  • Could I speak to….  (John Adams)? Czy mogę rozmawiać z… (Johnem Adamsem)?
  • I’m  calling about… – Dzwonię w sprawie…
  • Can you put me through to … (the sales department)?Czy może mnie Pan/i połączyć z… (działem sprzedaży)?

ZOSTAWIANIE WIADOMOŚCI

  • Can I leave a message?Czy mogę zostawić wiadomość?
  • Could you take a message (for…)?Czy mógłby Pan odebrać wiadomość (dla…)?
  • Could you ask him / her to call… (Jan Nowak)?Czy może go / ją Pan/i poprosić żeby zadzwonił do… (Jana Nowaka)?
  • Could you tell him / her … (Jan Nowak) called?Czy może mu / jej Pan/i powiedzieć że dzwonił… (Jan Nowak)?

ODBIERANIE WIADOMOŚCI

  • Can I take a message?Czy mogę odebrać wiadomość?
  • Would you like to leave a message?Czy chciałby Pan zostawić wiadomość?
  • Shall I ask him / her to call you back? Mam go / ją poprosić żeby do Pana oddzwonił/a? 

INNE TYPOWE ZWROTY

  • Yes, speaking. Tak, przy telefonie. 
  • I’ll put you through (to… department)Połączę pana (z działem…)
  • Hold the line, please.Proszę zostać na lini. 
  • I’m sorry, the line is busy. Will you hold?Przykro mi, linia jest zajęta. Poczeka Pan?
  • I’m afraid … (he / she) isn’t available today. Obawiam się, że on / ona jest dziś niedostępny/a. 
  • I’m afraid … (he / she) isn’t here today.Obawiam się, że dziś go / jej nie ma. 
  • I’m sorry. Mr… is in a meeting at the moment. – Przykro mi. Pan … jest w tej chwili na spotkaniu. 
  • Can I help you?Czy ja mogę pomóc?
  • What’s your number, please? Jaki jest Pana/i numer?
  • Can I read it back?Czy mogę to powtórzyć, żeby się upewnić że dobrze zanotowałem?

ZGŁASZANIE PROBLEMÓW

  • Sorry, you’re breaking up. Przepraszam, ale coś przerywa.
  • The line is bad.Jakość połączenia jest słaba.
  • Could you speak up, please?Czy mógłby Pan mówić głośniej?
  • Could you repeat that? The connection is not very good.Mógłby Pan powtórzyć? Połączenie nie jest najlepsze.
  • I think we got disconnected.  – Chyba nas rozłączyło.

KOŃCZENIE ROZMOWY TELEFONICZNEJ

  • Thank you for your time.  Dziękuję za poświęcony mi czas.
  • If you have any further questions, please don’t hesitate to contact me. Jeśli będzie Pan miał dodatkowe pytania, proszę się śmiało ze mną kontaktować. 
  • Let me know if there’s anything else I can help you with.Proszę dać znać jeśli jest coś jeszcze w czym mogę pomóc.
  • I’ll follow up with an email shortly.Wkrótce wyślę maila z podsumowaniem.
Advantis - logo sygnet

Następny krok

Jeśli macie Państwo dodatkowe pytania lub chcielibyście otrzymać ofertę zapraszamy do kontaktu.