Rozmowy telefoniczne w języku angielskim – poradnik słownictwa i zwrotów!
30.10.2025
Rozmowy telefoniczne w j.angielskim są jedną z bardziej stresujących czynności, szczególnie biorąc pod uwagę fakt że nie widzimy rozmówcy. W dzisiejszym poradniku znajdziesz konkretne zwroty jakich możesz użyć aby zarówno odebrać telefon, jak i zainicjować rozmowę, a potem efektywnie ją poprowadzić i zakończyć.
ODBIERANIE TELEFONU:
- Good morning. … (ADVANTIS Language School). Can I help you? – Dzień dobry. … (Szkoła Językowa ADVANTIS). W czym mogę pomóc?
- Hello. … (Jan Nowak) speaking. How can I help you? – Dzień dobry. … (Jan Nowak) przy telefonie. W czym mogę pomóc?
- Who’s calling, please? – Z kim mam przyjemność?
INICJOWANIE ROZMOWY TELEFONICZNEJ
- Hello. This is… (Jan Nowak) – Dzień dobry. Z tej strony…. (Jan Nowak)
- Is that… (John Adams)? – Czy rozmawiam z… (Johnem Adamsem)?
- Could I speak to…. (John Adams)? – Czy mogę rozmawiać z… (Johnem Adamsem)?
- I’m calling about… – Dzwonię w sprawie…
- Can you put me through to … (the sales department)? – Czy może mnie Pan/i połączyć z… (działem sprzedaży)?
ZOSTAWIANIE WIADOMOŚCI
- Can I leave a message? – Czy mogę zostawić wiadomość?
- Could you take a message (for…)? – Czy mógłby Pan odebrać wiadomość (dla…)?
- Could you ask him / her to call… (Jan Nowak)? – Czy może go / ją Pan/i poprosić żeby zadzwonił do… (Jana Nowaka)?
- Could you tell him / her … (Jan Nowak) called? – Czy może mu / jej Pan/i powiedzieć że dzwonił… (Jan Nowak)?
ODBIERANIE WIADOMOŚCI
- Can I take a message? – Czy mogę odebrać wiadomość?
- Would you like to leave a message? – Czy chciałby Pan zostawić wiadomość?
- Shall I ask him / her to call you back? – Mam go / ją poprosić żeby do Pana oddzwonił/a?
INNE TYPOWE ZWROTY
- Yes, speaking. – Tak, przy telefonie.
- I’ll put you through (to… department) – Połączę pana (z działem…)
- Hold the line, please. – Proszę zostać na lini.
- I’m sorry, the line is busy. Will you hold? – Przykro mi, linia jest zajęta. Poczeka Pan?
- I’m afraid … (he / she) isn’t available today. – Obawiam się, że on / ona jest dziś niedostępny/a.
- I’m afraid … (he / she) isn’t here today. – Obawiam się, że dziś go / jej nie ma.
- I’m sorry. Mr… is in a meeting at the moment. – Przykro mi. Pan … jest w tej chwili na spotkaniu.
- Can I help you? – Czy ja mogę pomóc?
- What’s your number, please? – Jaki jest Pana/i numer?
- Can I read it back? – Czy mogę to powtórzyć, żeby się upewnić że dobrze zanotowałem?
ZGŁASZANIE PROBLEMÓW
- Sorry, you’re breaking up. – Przepraszam, ale coś przerywa.
- The line is bad. – Jakość połączenia jest słaba.
- Could you speak up, please? – Czy mógłby Pan mówić głośniej?
- Could you repeat that? The connection is not very good. – Mógłby Pan powtórzyć? Połączenie nie jest najlepsze.
- I think we got disconnected. – Chyba nas rozłączyło.
KOŃCZENIE ROZMOWY TELEFONICZNEJ
- Thank you for your time. – Dziękuję za poświęcony mi czas.
- If you have any further questions, please don’t hesitate to contact me. – Jeśli będzie Pan miał dodatkowe pytania, proszę się śmiało ze mną kontaktować.
- Let me know if there’s anything else I can help you with. – Proszę dać znać jeśli jest coś jeszcze w czym mogę pomóc.
- I’ll follow up with an email shortly. – Wkrótce wyślę maila z podsumowaniem.
Następny krok
Jeśli macie Państwo dodatkowe pytania lub chcielibyście otrzymać ofertę zapraszamy do kontaktu.