Skip to main content

Platforma raportowania Logowanie

Słownictwo techniczne i informatyczne po angielsku – coś dla branży IT

28.07.2025

W dzisiejszym świecie technologie informatyczne otaczają nas niemal na każdym kroku, a
swobodna komunikacja w języku angielskim w tym obszarze to duży atut w pracy i w kontaktach biznesowych. Jeśli chcesz pewniej czuć się w rozmowach o IT lub w dyskusjach technicznych, poznaj poniższe zwroty i wyrażenia.

  1. Podstawowe pojęcia i terminy techniczne
    Hardware – sprzęt (np. “The hardware needs an upgrade.”)
    Software – oprogramowanie (np. “Installing the new software was easy.”)
    Operating system (OS) – system operacyjny (np. “Which operating system do you use?”)
    Application (app) – aplikacja (np. “This app helps manage my to-do list.”)
    Server – serwer (np. “We host our data on a remote server.”)
    Database – baza danych (np. “We store customer information in a secure database.”)
  2. Terminologia sieciowa i internetowa
    Network – sieć (np. “Our office network is protected by a firewall.”)
    Bandwidth – przepustowość łącza (np. “We need more bandwidth to handle all these
    users.”)
    Latency – opóźnienie (np. “High latency can slow down your connection.”)
    Cloud computing – chmura obliczeniowa (np. “We migrated all our services to cloud
    computing.”)
    Firewall – zapora sieciowa (np. “A strong firewall is crucial for security.”)
    VPN (Virtual Private Network) – wirtualna sieć prywatna (np. “We always use a VPN when
    working remotely.”)
  3. Zarządzanie projektami IT i technologią
    Agile methodology – metodyka zwinna (np. “We use Agile methodology to speed up
    development.”)
    Deployment – wdrożenie (np. “The new software deployment went smoothly.”)
    Release – wydanie, publikacja (np. “The latest release of our app has new features.”
    Stakeholders – interesariusze (np. “We need to update all stakeholders on project progress.”)
  4. Rozwiązywanie problemów i konserwacja
    Troubleshoot – rozwiązywać problemy (np. “Let’s troubleshoot the server error.”)
    Debug – debugować, usunąć błędy (np. “We need to debug the code to find the issue.”)
    Patch – poprawka, załatać (np. “We installed a patch to fix security vulnerabilities.”)
    Bug – błąd (np. “We found a bug in the login system.”)
    Upgrade / Update – uaktualnić, zaktualizować (np. “Time to upgrade our operating
    system.”) Powyższe zwroty pomogą Ci nabrać pewności w rozmowach związanych z technologią i
    informatyką. Dzięki nim nie tylko zrozumiesz podstawowe pojęcia, ale też łatwiej wyjaśnisz problemy i przedstawisz swoje pomysły. Praktykuj je regularnie, a zauważysz, jak szybko rośnie Twoja swoboda wypowiedzi w środowisku IT.
    Skontaktuj się z nami i umów zajęcia w swojej firmie!
Advantis - logo sygnet

Następny krok

Jeśli macie Państwo dodatkowe pytania lub chcielibyście otrzymać ofertę zapraszamy do kontaktu.