Skip to main content

Platforma raportowania Logowanie

Skype – wady i zalety w nauce języka


Dla większości Internautów Skype przez długi czas był synonimem rozmów wideo przez Internet. W ostatnich latach na rynku komunikatorów widać jednak wiele zmian. Dla działającej od 2004 roku firmy pojawiła się konkurencja, w formie omawianych przez nas  wcześniej przedsiębiorstw jak ZOOM czy WhereBy. Sam Skype został w 2011 roku zakupiony przez Microsoft i pod jego skrzydłami ewoluuje, dostosowując się do potrzeb rynku. Przyglądnijmy się temu, co przemawia za wyborem Skype’a jako platformy do nauki języka. Podobnie jak w przypadku omawianych wcześniej platform ZOOM oraz WhereBy przedstawiamy trzy wyjątkowe atuty i 3 elementy, na które warto zwracać szczególną uwagę! 

3 ZALETY, KTÓRE SKŁADAJĄ SIĘ NA POPULARNOŚĆ PLATFORMY  

  • Powszechność i sentyment

Lata obecności na rynku przekładają się na wyjątkowy atut Skype’a. Komunikator ten jest znany zdecydowanej większości internautów. Większość z nas posiada aplikację Skype na swoim komputerze, posiada też podstawową wiedzę dotyczącą korzystania z aplikacji ze względu na doświadczenia z przeszłości. Atut ten jest szczególnie istotny w przypadku osób, które nie czują się pewnie w trakcie korzystania z komputera czy aplikacji mobilnych.
W sytuacji, kiedy sam proces nauki zdalnej i konieczność nauki obsługi komunikatora mogłyby dołożyć lektorowi lub kursantom niepotrzebnego stresu, Skype będzie najlepszym wyborem.

  • Udostępnianie plików  

Komunikator oferuje bardzo wiele możliwości udostępniania plików uczestnikom rozmowy. Jeśli chcemy podzielić się z naszym rozmówcą zdjęciem, tekstem czy też prezentacją, możemy zrobić to na wiele różnych sposobów. Komunikator oferuje możliwość przesyłania dokumentów i plików w trakcie rozmowy, przypinając je w oknie trwającego spotkania jak i poza czasem trwania spotkania, w formie konwersacji. Dodatkowo, każdy dokument możemy udostępnić na żywo w trakcie spotkania w formie udostępniania ekranu. Chociaż żadna z tych możliwości nie jest wyjątkowa dla Skype’a  (każdy wiodący komunikator umożliwia pewną formę udostępniania plików), zebranie tych trzech opcji w ramach jednej platformy to atut Skype’a.

  • Wysoka jakość rozmów w platformie

Rozmowy przez Skype cechuje bardzo dobre wykorzystanie łącza Internetowego. Optymalne wykorzystanie Internetu oraz nie obciążanie systemu operacyjnego urządzenia widoczne jest zarówno w trakcie spotkań 1 na 1 jak i w trakcie rozmów grupowych. Dzięki temu nawet przy słabym zasięgu, mamy dużą szansę na wyraźne usłyszenie i zobaczenie naszego rozmówcy. Programiści Skype dopracowują swoją aplikację od prawie 20 lat, a optymalizacja połączenia to jeden z priorytetów każdego komunikatora.

3 CECHY SKYPE, O KTÓRYCH TRZEBA PAMIĘTAĆ 

  • Historia rozmów, czyli zawsze zapisuj to, co dla Ciebie cenne

Skype umożliwia prowadzenie rozmów zarówno w trakcie spotkania na żywo (1 na 1 lub w formie spotkania grupowego) jak poza nim. W momentach przed i po spotkaniu na żywo użytkownicy posiadają podgląd konwersacji – wszystkich wiadomości oraz plików przesłanych w trakcie rozmów. Warto pamiętać, że konwersacje te są od czasu do czasu usuwane przez system Skype w celu optymalizacji pracy platformy. Dzieje się to bez ostrzeżenia po upłynięciu pewnego okresu. Dlatego zawsze zapisuj poza komunikatorem Skype, co dla Ciebie cenne! 

  • Regularne aktualizacje 

Skype jest regularnie aktualizowanym komunikatorem. Tylko w lutym 2022 dodane zostały takie funkcjonalności jak możliwość modyfikacji tła konwersacji i spotkań na żywo, możliwość zbliżania i oddalania udostępnianego w trakcie spotkań ekranu oraz specjalny przycisk reakcji. To z jednej strony atut platformy, która przez ostatnie lata bardzo mocno ewoluuje, z drugiej jednak strony taka sytuacja wymusza na użytkownikach regularne aktualizacje swojej aplikacji i poznawanie nowych funkcjonalności, które zmieniają wygląd.

  • W przeglądarce na komputerze lub…. w aplikacji na telefonie 

Skype podobnie jak większość konkurentów oferuje uczestnictwo w rozmowach za pośrednictwem aplikacji telefonicznej. Aplikacja telefoniczna jest prosta w obsłudze i podobnie jak wersja na komputer, nie jest dużym obciążeniem dla systemu. Oferuje ona te same funkcjonalności użytkownikom łączącym się za pośrednictwem telefonu. Aplikacja jest sprawdzona i doceniona jako bezpieczna przez użytkowników. Trzeba jednak pamiętać o regularnym aktualizowaniu jej do najnowszej wersji – chodzi zarówno o komfort uczestnictwa w rozmowach jak i bezpieczeństwo (np. danych takich jak hasło w przypadku zarejestrowanych użytkowników).