Skip to main content

Platforma raportowania Logowanie

Czym oni się zajmują, czyli angielszczyzna w nazewnictwie stanowisk pracy



Niezależnie od tego czy pracujesz w korporacji czy w mniejszej firmie, spotykasz się pewnie z angielskimi nazwami stanowisk, nie zawsze dokładnie wiedząc czym ta osoba się zajmuje, bądź też co właściwie oznacza jakiś skrót. Może się to wydawać zbędną fanaberią, jednak globalizacja, znaczący wzrost firm międzynarodowych na polskim rynku, czy też kontakty z zagranicznymi kontrahentami niejako wymuszają ujednolicenie nazewnictwa poszczególnych stanowisk, gdyż znacząco usprawniają komunikację w świecie, w którym język angielski jest swego rodzaju współczesną łaciną. Jeśli aktualnie szukasz pracy i nie jesteś pewien jakie stanowisko kryje się pod być może obcobrzmiącą nazwą Key Account Manager, lub nie wiesz dokładnie jak rozwinąć skrót CEO, zapraszam do krótkiego przewodnika po stanowiskach w firmie.

CEO – Chief Executive Officer – prezes zarządu, dyrektor generalny
COO – Chief Operating Officer – dyrektor operacyjny

CIO – Chief Information Officer – dyrektor działu IT

CFO – Chief Financial Officer – dyrektor finansowy

CTO – Chief Technology Officer – dyrektor działu technologii

CSO – Chief Sales Officer – dyrektor sprzedaży

CMO – Chief Marketing Officer – dyrektor marketingu

KAM – Key Account Manager – kierownik ds. kluczowych klientów

CSM – Customer Service Manager – kierownik ds. obsługi klienta

RSM – Regional Sales Manager – regionalny dyrektor sprzedaży

ASM – Area Sales Manager – kierownik obszaru sprzedaży

BUM – Business Unit Manager – kierownik oddziału

HRM – Human Resource Manager – kierownik działu kadr

DBA – Data Base Administrator – administrator baz danych

SCM – Supply Chain Manager – kierownik zarządzający łańcuchem dostaw w logistyce

EM/IM – Export/Import Manage – kierownik ds. eksportu/importu

Managing Director – dyrektor zarządzający
PA – Personal Assistant – asystent /asystentka
Sales Manager – kierownik działu sprzedaży

Purchasing Manager – kierownik działu zakupów
Payroll Manager – kierownik działu płac

Product Manager – kierownik odpowiedzialny za marketing pojedynczego lub wielu produktów

Brand Manager – opiekun marki

Zobacz nasze pozostałe wpisy oraz wpisy w serwisie LinkedIn

Skontaktuj się z nami i umów zajęcia w swojej firmie

Justyna Strzałka-Kalfas – Metodyk szkoły Advantis