3 niezbędne funkcjonalności do skutecznej nauki języka online
Platformy do nauki języków on-line to obecnie podstawa oferty wielu szkół językowych, w tym Advantis. Zajęcia on-line dla firm czy osób indywidualnych stały się popularne w roku 2020 i 2021. Obecnie komunikatory takie jak ZOOM czy MS Teams muszą spełniać szereg oczekiwań swoich użytkowników, którzy w procesie nauczania stawiają na interaktywność, zaangażowanie i łatwość obsługi narzędzi edukacyjnych. Przyjrzyjmy się trzem najbardziej popularnym, i jak się wydaje także najważniejszym funkcjom, które nauczyciele wykorzystują do nauczania języków online.
- Udostępnianie ekranu i głosu
Jest to podstawa większości zajęć on-line. Niezależnie od tego, czy jest to klip wideo, interaktywna strona internetowa, czy nawet dokument cyfrowy, możliwość udostępniania go w czasie rzeczywistym jest trudna do przecenienia. Na większości wiodących komunikatorów, prowadzący zajęcia może jednocześnie udostępniać swój ekran i głos pochodzący z plików, którymi dzieli się z grupą. Niezależnie od tego, czy chodzi o śledzenie PowerPointa na temat koniugacji czasowników, czy oglądanie krótkiego filmu-scenki w języku obcym, możliwość udostępnienia ekranu tworzy wspólne doświadczenie w klasie i w równym stopniu angażuje wszystkich użytkowników zajęć.
- Interaktywne tablice
Tak jak fizyczna tablica jest centralnym elementem wielu tradycyjnych sal lekcyjnych, tak interaktywna tablica cyfrowa stała się podstawą dla nauczycieli języków obcych online.
Jak to działa? Nauczyciele mogą pisać, rysować, przesuwać obiekty, a nawet pozwalać uczniom na interakcję z tablicą. Czasem jest to aplikacja na serwerze zewnętrznym (jak w przypadku WhereBy), czasem integralna część platformy (jak chociażby na ZOOM). Niezależnie od tego, czy chodzi o odmienianie czasowników, dopasowywanie słów do obrazków, czy wspólne konstruowanie zdań, tablica cyfrowa staje się dynamicznym placem zabaw. Interaktywne tablice sprawiają, że lekcje są angażujące wizualnie i dotykowo (w przypadku urządzeń z funkcją dotykowego ekranu możemy dosłownie pisać po ich palcem). Dostosowują się do różnych stylów uczenia się i zachęcają do aktywnego uczestnictwa, zapewniając, że uczniowie nie są tylko biernymi odbiorcami, ale aktywnie uczestniczą w lekcji.
- Breakout Rooms
Breakout rooms to nic innego jak narzędzie do pracy grupowej znanej nam z tradycyjnej klasy przeniesione do przestrzeni wirtualnej. Komunikatory on-line pozwalają instruktorom podzielić klasę na mniejsze grupy, w których uczniowie mogą omawiać tematy, ćwiczyć dialogi lub pracować nad projektami do prezentacji. Po określonym czasie zespoły mają możliwość wrócić do głównego „pokoju” i podzielić się swoimi odkryciami lub ćwiczeniami z większą grupą. Podobnie jak ich tradycyjne odpowiedniki, ćwiczenia z wykorzystaniem breakout rooms oferują możliwość ćwiczenia bez presji słuchania przez całą klasę.
Rewolucja w nauce języków obcych, jaka dokonała się w ciągu kilku ostatnich lat sprawia, że komunikatory on-line są często podstawą procesu nauczania. Wykorzystując potencjał udostępniania ekranu i głosu, interaktywnych tablic i dzielonych pokoi, nauczyciele odtwarzają interaktywne i dynamiczne środowisko klasy w przestrzeni wirtualnej. Lista funkcjonalności, które to umożliwiają nie jest oczywiście wyczerpana w tym artykule. Wraz z ciągłym rozwojem technologii, metody, których używamy do nauczania i uczenia się języków ewoluują co sprawia, że już teraz możemy zapowiedzieć aktualizację tej subiektywnej, stworzonej o doświadczenia Advantis listy.
Następny krok
Jeśli macie Państwo dodatkowe pytania lub chcielibyście otrzymać ofertę zapraszamy do kontaktu.