Skip to main content

Platforma raportowania Logowanie

Spotkania on-line w 2023 roku – nowe trendy na rynku


Pandemia COVID-19 doprowadziła do znaczących zmian w wielu dziedzinach życia, a jedną z najbardziej zauważalnych zmian zaobserwowano w sposobie komunikacji online. Większość rozwijających się na rynku platform musiała szybko dostosować się do nowej rzeczywistości, która poza zwiększeniem przepustowości technologii wymusiła także nowe standardy na rynku. Perspektywa 3 lat pozwala na spojrzenie na to, jakie trendy widzimy obecnie na rynku komunikatorów on-line.

  1. Zwiększona rola sztucznej inteligencji, czyli algorytm na straży łącza internetowego

Sztuczna inteligencja odegrała kluczową rolę w przekształcaniu komunikacji internetowej,zwiększając zarówno jej wydajność, jak i dostępność. W latach 2020-2021 wydajność serwerów, dobór właściwego pasma przepustowości czy nawet takie czynności jak usuwanie nieaktywnych kont obciążających usługi dla wszystkich użytkowników były zagadnieniem kluczowym. To, co było niemożliwe dla pracowników, dokonała sztuczna inteligencja i oparte o nią zautomatyzowane algorytmy, które w czasie rzeczywistym dbają o stabilność łącza internetowego.

  1. Wirtualny support i obsługa klienta

Nagły przyrost klientów komunikatorów stworzył ogromne zapotrzebowanie na wsparcie i tak zwaną “obsługę posprzedażową”. Jednym z wyraźnie widocznych trendów jest integracja sztucznej inteligencji z platformami komunikacyjnymi za pośrednictwem chatbotów i wirtualnych asystentów. W przeciągu ostatnich trzech lat stał się to standard, z którego korzystają wszyscy. Zbiegło się to dodatkowo z rozwojem samej technologii – chatboty drastycznie poprawiły swoje możliwości dzięki postępom w przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) i uczeniu maszynowym. Są teraz w stanie zrozumieć zapytania użytkowników w bardziej zniuansowany sposób, zapewniając w ten sposób dokładniejsze i bardziej ludzkie odpowiedzi. Mogą również uczyć się na podstawie wcześniejszych interakcji, aby zapewnić bardziej spersonalizowane i wydajne usługi, zmniejszając potrzebę interwencji człowieka. Niezależnie czy jesteśmy przeciwnikiem czy zwolennikiem takiego rozwiązania, w trakcie szczytu popularności komunikatorów do spotkań zdalnych była to jedyna szansa na uzyskanie wsparcia technicznego.

  1. Złoty standard bezpieczeństwa i prywatności

Wzrost komunikacji online podczas pandemii wzbudził obawy o prywatność i bezpieczeństwo danych. Był to strach uzasadniony, ponieważ w warunkach przeciążeń sieci, wdrażania nowych rozwiązań i adaptacji do warunków rynkowych łatwo o błąd, z którego skorzystać może haker. W odpowiedzi firmy technologiczne wprowadziły znaczące zmiany w celu wzmocnienia ochrony prywatności na swoich platformach. Pierwszym jest technologia dwuskładnikowego uwierzytelniania – czyli wymaganie od każdego użytkownika potwierdzenia logowania za pośrednictwem dwóch niezależnych platform/form dostępu do konta (np. maila i telefonu). Ponadto, tak zwane szyfrowanie end-to-end stało się standardem, czyniąc z każdej video rozmowy na komunikatorze zamknięte i w pełni zaszyfrowane dla osób z zewnątrz połączenie. Niektóre platformy wprowadziły funkcje, takie jak znikające wiadomości, które automatycznie usuwają wiadomości po określonym czasie.Pojawił się również trend w kierunku minimalizacji danych, gdzie od użytkowników zbierana jest jak najmniejsza ilość niezbędnych danych.

Zmiany w technologii komunikacji internetowej od czasu pandemii radykalnie zmieniły sposób, w jaki wchodzimy w interakcje online. Infuzja sztucznej inteligencji, integracja AR i rozwiązania skoncentrowane na prywatności doprowadziły do bardziej wydajnych, angażujących i bezpiecznych doświadczeń online.

Szymon Turcza – technik szkoły językowej Advantis

Zobacz nasze pozostałe wpisy oraz wpisy w serwisie LinkedIn

Skontaktuj się z nami i umów zajęcia w swojej firmie