Skip to main content

Platforma raportowania Logowanie

Platforma do zajęć on-line “made in Poland”, czyli praktyczne spojrzenie na Clickmeeting.


Oparta o przeglądarkę internetową platforma do webinariów (slangowo nazywanych przez jej twórców „webinarami”) powstała w 2009 roku jako dodatek do oferty producenta oprogramowania. W kolejnych latach koncepcja spotkań on-line stawała się coraz bardziej popularna, a wraz z nią poszerzała się funkcjonalność Platformy. W 2020 roku cały rynek przeżył renesans, na który deweloperzy ClickMeeting byli gotowi. Poniżej prezentujemy wgląd w to jak sprawuje się to narzędzie, służące prowadzeniu kursów i szkoleń online.

3 ZALETY, KTÓRE SKŁADAJĄ SIĘ NA POPULARNOŚĆ PLATFORMY

  • Zintegrowane środowisko pracy

Platforma ta od początku powstawała jako element szerszego, połączonego ze sobą środowiska narzędzi on-line. To zapewne dlatego obecnie ClickMeeting oferuje użytkownikom bezpośrednie połączenie z kontami Google, kalendarzami on-line czy też wiodącymi oprogramowaniami do pracy biurowej jak Office czy iWork. Dodatkowym atutem może być możliwość integracji ClickMeeting’u z oprogramowaniem zarządzającym w firmie takim jak chociażby Salesforce.

  • Dostęp z poziomu przeglądarki

Chociaż przez lata ClickMeeting funkcjonował jedynie z poziomu specjalnie pobieranej aplikacji, deweloperzy dołożyli wszelkich starań, by stworzyć także wersję przeglądarkową. Do najnowszej wersji pokoju webinarowego ClickMeeting wykorzystuje technologie WebRTC, które umożliwiają użytkownikom bezpośrednią komunikację z pominięciem instalatorów. Takie rozwiązanie oznacza łatwą dostępność I wygodę.

  • Wsparcie w języku polskim plus rozbudowane zaplecze pomocy użytkownikom

Na krajowym rynku istnieje wiele komunikatorów mających podobną ofertę do tej, jaką kusi użytkowników ClickMeeting. Ze względu na korzenie spółki wyróżnia się ona wyraźnie pod kątem wsparcia technicznego. Możliwość rozmowy z konsultantem w języku ojczystym, support tekstowy z nauczonym oraz stworzonym w oparciu o język polski chatbot’em, to zdecydowanie cechy wyróżniające ClickMeeting.

3 CECHY, O KTÓRYCH TRZEBA PAMIĘTAĆ

  • Brak darmowej wersji oprogramowania

Korzystanie z ClickMeeting w roli prowadzącego zajęcia wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty. Zgodnie z cennikiem najtańsza wersja oprogramowania oznacza wydatek ok. 40 PLN miesięcznie. Program po rejestracji konta możemy testować bezpłatnie przez okres 30 dni, po czym konto zostaje zawieszone. Brak ograniczonej, ale w zamian za to całkowicie darmowej wersji konta to coś, o czym trzeba pamiętać analizując wybór tej platformy.

  • Nagrywanie spotkań może stanowić wyzwanie

ClickMeeting funkcję nagrywania spotkań wprowadził stosunkowo niedawno, bo dopiero w roku 2021. Jakość nagrań wymaga jeszcze naszym zdaniem dopracowania. Na ten moment w tym zakresie Clickmeeting daje mniejsze możliwości dla użytkowników.

  • Społeczność użytkowników

ClickMeeting w przeciwieństwie do wielu innych komunikatorów nie posiłkuje się przy rozwiązywaniu problemów otwartym forum dla społeczności. Użytkownicy nie mają możliwości wymiany zdań z administracją serwisu oraz między sobą na ogólnodostępnym forum technicznym, zgłaszanie usterek odbywa się jedynie przez bezpośredni kontakt z supportem. Chociaż dla zdecydowanej większości użytkowników brak tej funkcjonalności nie będzie stanowić żadnej różnicy, osoby lubiące angażować się w dyskusje na techniczne tematy mogą pod tym kątem poczuć się rozczarowane.

Kursy języków obcych mogą i są z sukcesem prowadzone za pośrednictwem tej platformy. Jak każdy wiodący komunikator on-line, ClickMeeting posiada szereg wad i zalet, o czym na bieżąco przypominamy naszym kursantom i lektorom!

Szymon Turcza – technik szkoły językowej Advantis

Zobacz nasze pozostałe wpisy oraz wpisy w serwisie LinkedIn

Skontaktuj się z nami i umów zajęcia w swojej firmie